שרוף את העסק שלך

%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%a3-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a1%d7%a7

שרוף את העסק שלך

מחצית מהחיים אתה מבזבז בחשיבה על העתיד,
את החצי השני - בצער על העבר של החצי הראשון.

ההחלטה ללכת עד הסוף

השלב החשוב ביותר בחיים הוא ללכת עם ההחלטה עד הסוף. כל עוד אתה בספק לגבי מה שאתה רוצה, או לא בטוח, ולא רגוע - לא תצליח לעשות את זה. אדם אינו יכול ללכת כשהוא כל רגע מסתכל אחורה, לא בטוח... הבסיס לכך שאני יצליח היא ההחלטה!!

אם מרבה רגלים היה חושב איך הוא זז, איך הוא היה מצליח ללכת??...

סח לי חכם אחד, שאין לו קושי ביישום ההחלטות בחיים, כי כל הקושי הוא רק בקבלת ההחלטה, אבל לאחר שנתקבלה החלטה, יש לי כבר דרך סלולה, אז איפה נמצא הקושי?

מי שרוצה לתפוס את המרובה,
לחקור את כל הסיבות ולשקול את כל התוצאות
מנוע מלהגיע לכלל החלטה.

מסופר על הבעל שם טוב וחבורתו, שהוזמנו פעם להתארח בשבת אצל איזה משפחה בעיירה רחוקה. המארחים דאגו לכל צורכי האורחים, בסעודות השבת, נתנו להם לאכול בשפע ובהרחבה מכל המאכלים, כראוי לעונג שבת, ולאורח צדיק כהבעל שם טוב.
במוצאי שבת, בטרם עזב הבעש"ט ותלמידיו את בית המשפחה המארחת, שאל את בעל הבית: "ממה אתם מתפרנסים??" עונה בעל הבית: "כבוד הרב יש לי פרה.. והפרה הזו נותנת חלב.. מהחלב הזה אני נהנה, וכן מוכר אותו ומזה אני מתפרנס.."
יוצא הבעש"ט עם תלמידיו לחצר, ואז הוא פונה לאחד התלמידים המקורבים, ומבקש ממנו לקחת את הפרה ולשחוט אותה!!
תמה התלמיד לפשר הבקשה ושואל את הרב: "אבל כבוד הרב מזה הם מתפרנסים!! איך? מה?"
עונה הבעש"ט בנחרצות לתלמידו: "שמעת מה אמרתי!!?? קח את הפרה ושחוט אותה!"
טוב.. הרבי ציווה וזו פקודה. לא נותר לתלמיד אלא לקיים מצוות רבו.. לקח את הפרה, סכין ו..שוחט את הפרה! לכשסיים את השחיטה, עולה עם הבעש"ט לעגלה, והם נוסעים משם לדרכם..

כעבור 3 שנים מזדמן אותו תלמיד לאותו המקום, ובמקום בית קטן ורעוע, הוא רואה בית גדול ומפואר... הוא נוקש בדלת, נכנס ואומר שלום, ושואל: "הכיצד זה שהתעשרתם כל כך?! אתם יכולים להגיד לי??"
אנשי הבית משתאים בפליאה לנוכח השאלה, ודורשים לדעת מיהו זה והכיצד זר מעז לשאול כזו שאלה.. סליחה, אבל מי אתה?! ומהיכן הגעת!??
עונה התלמיד: "אתם אינכם זוכרים אותי? הייתי פה אצלכם לפניי 3 שנים עם הבעש"ט, התארחנו אצלכם לשבת!". בו ברגע עלתה בזיכרונם אותה שבת, בה אכן זכו לארח את כבוד הבעש"ט ותלמידיו. עיניהם אורו וחיוך ניסך על פניהם: "בכבוד, בוא שב עימנו, הנך חייב לשמוע את הסיפור שקרה לנו..."

וכך אכן היה... הייתה לנו פרה ממנה התפרנסו, ולאחר שהיא נשחטה, נכנסנו למצוקה כלכלית נוראה וקשה, לא הייתה פרנסה בבית, והקושי היה מאוד גדול... מחוסר ברירה, אשתי התחילה לעסוק בתפירה, באה שכנה אחת לתקן את שמלתה ויצאה מרוצה, השמועה מהר מאוד עברה מפה לאוזן, ושכנות נוספות החלו נוהרות לביתנו, עומדות בתור לתיקון בגדיהן ותפירת חדשים, כשלפתע גילתה אשתי את הכישרון בו התברכה, כישרון מדהים בתפירה!! והתחלנו לקבל הזמנות רבות, ובעקבות זאת פתחנו מפעל בו העסקנו עובדים, והפרנסה האירה לנו בשפע גדול מאוד, הרבה יותר מהחלב של הפרה..

לכל אחד מאיתנו יש את הפרה הזו שמונעת ממנו להתקדם בחיים... אילו רק נאפשר לעצמינו להעלים ולשחוט אותה על מנת שנוכל לצעוד קדימה! חשוב מאוד לקבל החלטה בהתמקדות על הפרה הבעייתית שבקרבנו. צריך לבדוק היטב, כי לעיתים היא זו שנותנת לנו את נקודת הפריצה בחיים!

לזכור וליישם

"אין שמחה כהתרת הספיקות
חייבים להחליט  וללכת עד הסוף "

להחלטות החשובות בחיים קודמותהחלטות חשובות בחיים.
אם הגעת להישג מסוים הוא רק בזכות החלטה נבונה ואמיצה שקיבלת על עצמך.