חסרי אמינות או טובי לב? | זה מה שהחתימה שלכם אומרת עליכם

4

סגנון החתימה שבחרת לעצמך מלמדים משהו על שאיפותיך, תקוותיך, הדימוי העצמי שלך ועל הכח המדהים שניתן בך 

 חתימה ואישיות

כמה פעמים הזהירו אותך "על תחתום על שום דבר בלי להתייעץ קודם"? כמה פעמים הכרזתם "אני לא חותם על שום דבר"?

החתימה היא אחת מפעולות הכתיבה השכיחות ביותר שאנחנו עושים. על מה אתם חותם? על קבלות, חשבוניות, חשבונות ועד הבית, כרטיסי אשראי, חוזה שכירות, צ'קים, המבחן של הילד, התחייבות בקופת חולים, עוד כמה צ'קים, כתובה במקרה של חתונה, דו"ח חניה, הוראת קבע, משכנתא, ועוד צ'ק אחד אחרון למוכר במכולת כי נגמר לך הכסף הקטן. אנחנו חותמים בממוצע עשרות פעמים בשבוע.

ככל שהחתימה שכיחה, היא גם מסתורית מאוד. בניגוד לכתיבה רגילה אין בה כללים או מוסכמות. 

המורה בכתה א' ציירה לכם אות למד גדולה על הלוח והסבירה לכם שכך אמורה למד להיראות. אף אחד מעולם לא לימד אתכם איך לחתום, קשקוש הדיו הזה הוא 100% אתם. אין בו הגבלות (פרט לשטח הדף, כמובן) או חוקים. הדמיון שלכם הוא הגבול. מלכים נהגו לעטר את חתימותיהם בדגלונים זעירים, חסרי בטחון עצמי יקיפו את שמם בטבעת מגוננת ובעלי מעוף ישליכו אותיות לשמים ויפיקו חתימה מזנקת. כשמדובר בחתימות, הכול הולך.

אף חתימה איננה סתמית, מאחורי כל שרבוט דיו מסתתרת כוונה ? גם ההחלטה שלא להתכוון לכלום היא החלטה. 

למרות ממדיה הצנועים של החתימה נושאת באחריות כבידה. חתימה היא דבר מחייב, תשאלו את מי שחתם פעם ערבות.

סגנון החתימה שבחרת לעצמך מלמדים משהו על שאיפותיך, תקוותיך, הדימוי העצמי שלך והדברים שלא היית רוצה שאף אחד ידע. כל חתימה היא ייחודית, ממש  כמו היד שרשמה אותה. החתימה גם משקפת את המצב הרגשי שלך, אינה דומה חתימה על פתק רכישה במכולת לחתימה הרת גורל על הסכמה לביצוע הליך רפואי מסוכן. אינה דומה חתימה בסוף מכתב הנשלח לאימא, לחתימה בסיום איגרת הממוענת לראש הממשלה.

לא קל לאבחן חתימה משום שבניגוד לכתב רגיל אין בה כללים. פענוח חתימה היא משימה אפשרית, אך כזו המחייבת הבנה יסודית של כוחות הנפש העומדים מאחוריה.

דוגמאות וניתוחים:

ילד טוב של אמא

הכתב  של החותם דומה מאוד לחתימתו, הוא פשוט, טבעי ואמיתי. נאמן מאוד,  איש של בית, הילד הטוב של אימא.

חבר נאמן מאוד, אוהב את הזולת, מעניק ותורם לזולת ללא כוונת רווח לפי תורת הטופולוגיות של אודם, הוא רציונאלי ואינטגרטיבי ועליו נאמר פיו ליבו שווים.

פרשת דרכים

לחותם ישנו רווח גדול בין האותיות, הנראה כשני חלקים, זהו סימן מובהק לפרשת דרכים בחייו של החותם. הוא נמצא בצומת ואינו יודע לאן לפנות, במידה וחותם זה חותם במשך תקופה רבה חתימה זו מעיד הדבר על התלבטות בקשר למציאת דרכו בחיים, וחיפוש של חיים עם משמעות.

חוש מסחרי

 חתימות בשרבוט חוטי כעין נחש וכיוון החתימה נוטה לאזור התחתון המעיד שהחותם בעל תפיסה ותגובה מהירה. הוא ערני וזריז, יש לו חוש  פוליטי, יצירתיות, אינטלקטואליות, בעל  כשרון דיפלומטי, והבנה מהירה, מקוריות, רב גוניות, אינטואיציה, דמיון, פקחות, ספונטאניות, גמישות, שנינות, כושר שכנוע, ידע בניהול ומשא ומתן, ערמומיות ותחבלנות.

עסקים עושים עם אנשים ולא עם ניירות

בכתב זה ישנם סימנים כי לא בטוח נראה את הכסף שחייבים לנו. כאשר המרחק בין הכתב לבין לחתימה גדול, החותם לא כל כך מזוהה עם מה שכתב גם החתימה עצמה קצת לא ברורה וחוטית, אך הקש ששבר את גב הגמל הוא שהמילה מתחייב מאוד קטנה?. כסף בא כסף הולך ? העיקר הבריאות.

לא מרוצה מעצמי

קווים על החתימה מעדים על רצון לשינוי עצמי, כאילו החותם מוחק את עצמו. ככל שהקווים יהיו רבים יותר  כך האנרגיה שיצירת שינוי גדולה יותר.

 שותפים לעסק הם כמו זוג גרבים, זוג תואם זה משמעמם  

לפנינו שני חתימות של שני שותפים העובדים בצורכי ציבור.

 החותם הראשון הוא שר החוץ הטיפוס האינטגרטיבי של אודם. הוא אדם עשיר בחוויות בעולם הפנימי שלו, שופע מרץ, חם מאוד, צמא לפעול בחברה, לתרום, לתת, אוהב להתמודד עם אתגרים, להתגבר עליהם, יוזם, מגשים, בלי רשמיות, בלי טקסיות, גילוי לב ? האדם לפני העיקרון. מוכן לעזור מבלי לקבל פרס, אם פוגעים בו עובר לסדר היום, לא נוטר טינה, מעדיף יחסי חברה, אפשר לרצות אותו בקלות.

החותם השני חושב בהגיון, באופן ניתוחי ונטייה לחקרנות. הוא קפדן ודקדקן הכתב זוויתי ועם זאת רואה את החלקים בראיית מכלול נכונה. נמנע מאינטואיציה מקרית ונצמד לעובדות ולהגיון. את העובדות הוא בוחן מתוך שיקול דעת. חרוץ, ממושמע ודבק בעשייה, רציני ומעמיק.

"כך היו נקיי הדעת שבירושלים עושים לא היו חותמים על השטר אלא אם כן יודעין מי חותם עמהןולא היו יושבים בדין אלא אם כן יודעין מי יושב עמהןולא היו נכנסים בסעודה אלא אם כן יודעין מי מיסב עמהן" (מסכת סנהדרין, כג).