הדלת שממנה באה הרוח  סגור אותה ושב תנוח.

1

ההחלטה ללכת עד הסוף

השלב החשוב ביותר בחיים הוא ללכת עם ההחלטה עד הסוף. כל עוד אתה בספק לגבי מה שאתה רוצה, או לא בטוח, ולא רגוע - לא תצליח לעשות מאומה. אדם אינו יכול ללכת כשהוא כל רגע מסתכל אחורה, לא בטוח, הבסיס לכך שאתה תצליח היא ההחלטה!

אם מרבה רגלים היה חושב איך הוא זז, איך הוא היה מצליח ללכת?

סח לי חכם אחד, שאין לו קושי ביישום ההחלטות בחיים, כל הקושי הוא רק בקבלת ההחלטה, אך לאחר שנתקבלה החלטה, יש לו כבר דרך סלולה, אז היכן נמצא הקושי?

מי שרוצה לתפוס את המרובה, לחקור את כל הסיבות ולשקול את כל התוצאות מנוע מלהגיע לכלל החלטה.

מסופר על הבעל שם טוב , שהוזמנו פעם להתארח בשבת אצל איזו משפחה בעיירה רחוקה. המארחים דאגו לכל צורכי האורחים, בסעודות השבת, נתנו להם לאכול בשפע ובהרחבה מכל המאכלים, כראוי לעונג שבת, ולאורח צדיק כ"בעל שם טוב".

במוצאי שבת, בטרם עזב הבעל שם טוב את בית המשפחה המארחת, שאל את בעל הבית: "ממה אתם מתפרנסים??" עונה בעל הבית: "כבוד הרב, יש לי פרה, והפרה הזו נותנת חלב, מהחלב הזה אני נהנה, וכן מוכר אותו וכך אני מתפרנס..."

יוצא הבעל שם טוב לחצר, ואז הוא פונה לאחד התלמידים המקורבים, ומבקש ממנו לקחת את הפרה ולשחוט אותה! לא פחות. תמה התלמיד לפשר הבקשה ושואל את הרב: "אבל כבוד הרב מזה הם מתפרנסים!! איך? מה?"

עונה הבעל שם טוב בנחרצות לתלמידו: " קח את הפרה ושחוט אותה!"

טוב, הרבי ציווה וזו פקודה. לא נותר לתלמיד אלא לקיים מצוות רבו, לקח את הפרה, סכין ו..שוחט את הפרה!  כשסיים את השחיטה, עולה עם הבעש"ט לעגלה, והם נוסעים משם לדרכם.

כעבור שלוש שנים מזדמן אותו תלמיד לאותו המקום, ובמקום בית קטן ורעוע, הוא רואה בית גדול ומפואר, הוא נוקש בדלת, נכנס, אומר שלום ושואל: "הכיצד זה שהתעשרתם כל כך?  האם אתם מוכנים לגלות לי??"

אנשי הבית משתאים בפליאה לנוכח השאלה, ודורשים לדעת מיהו זה והכיצד זר מעז לשאול כזו שאלה, "סליחה, אבל מי אתה?! ומהיכן הגעת"!

עונה התלמיד: "אתם אינכם זוכרים אותי? הייתי פה אצלכם לפני שלוש שנים עם הבעש"ט, התארחנו אצלכם בשבת!". בו ברגע עלתה בזיכרונם אותה שבת, בה אכן זכו לארח את כבוד הבעש"ט ותלמידיו. עיניהם אורו וחיוך ניסך על פניהם: "בכבוד, בוא שב עמנו, הנך חייב לשמוע את הסיפור שקרה לנו."

וכך אכן היה, "הייתה לנו פרה ממנה התפרנסנו, ולאחר שהיא נשחטה, נכנסנו למצוקה כלכלית נוראה וקשה, לא הייתה פרנסה בבית, והקושי היה גדול ביותר. מחוסר ברירה, החלה אשתי לעסוק בתפירה, באה שכנה אחת לתקן את שמלתה ויצאה מרוצה, השמועה עברה מהר מאוד מפה לאוזן, ושכנות נוספות החלו נוהרות לביתנו, עומדות בתור לתיקון בגדיהן ותפירת חדשים, כשלפתע גילתה אשתי את הכישרון בו התברכה, כישרון מדהים בתפירה! התחלנו לקבל הזמנות רבות, ובעקבות זאת פתחנו מפעל בו העסקנו עובדים, והפרנסה האירה לנו בשפע גדול מאוד, הרבה יותר מהחלב של הפרה.

לכל אחד מאתנו יש את ה"פרה" הזו שמונעת ממנו להתקדם בחיים. אילו רק נאפשר לעצמנו להעלים ולשחוט אותה על מנת שנוכל לצעוד קדימה! חשוב מאוד לקבל החלטה בהתמקדות על הפרה הבעייתית שבקרבנו. צריך לבדוק היטב, כי לעיתים היא זו שנותנת לנו את נקודת הפריצה בחיים!

לזכור וליישם

להחלטות החשובות בחיים קודמות החלטות חשובות בחיים. אם הגעת להישג מסוים זה רק בזכות החלטה נבונה ואמיצה שקיבלת על עצמך.

שאל את עצמך


מדוע חשוב לנקוט פעולה מידית  עכשיו....... ?
אילו דברים נפלאים יקרו כשתפעל ?

  1. מתי הזמן הנכון לפעול לדעתך ?
  2. כיצד ניתן להטמיע  את תהליך הלמידה למעשה....... ?
  3. אילו דברים תחדל לעשות כדי שהמצב יהיה כרצונך ?
  4. במידה והצלחת לתרגם מחשבה לפעולה כיצד  תרגיש ?
  5. מה הנך מוכן  לעשות כדי למנוע נזקים   ?
  6. כשעולה בך רצון, מה הדבר הראשון שתעשה על מנת להורידו לפעולה ?
  7. במידה ותתמקד  בעיקר  בקידום ועשייה כיצד תרגיש  ?
  8. מהו הדבר הראשון אותו אתה הולך לבצע ?
  9. כיצד תרגיש כשתצליח להתגבר על אי הנוחות  שיש בפעולה  ?
  10. אילו בעיות בחיים שלך ייפתרו ברגע שתיכנס לפעולה ?
  11. מהי הפעולה החדשה והאפקטיבית עבורך?