איך למכור קרח לאסקימוסים?

2

חישבו מה היה קורה עם כל הממצאים הגדולים בעולם

אדיסון אלברט איינשטיין ועוד

היו אומרים את המילה

הרבה ניסו ולא הצליחו

את הדבר הקשה קח אתה, אני רוצה את הבלתי אפשרי !

אני רוצה לשאול את המבוגרים שבינינו, האם אתם זוכרים את הפעם הראשונה שמכרו מים במכולת?  אני זוכר את עצמי כילד קטן היה לנו מוכר קראו לו קלמן. ראיתי על המקרר שלו בקבוק של מים מינרלים אמרתי לו: "תגיד לי קלמן? מה זה?!", אמר לי: "זה מים!"

הוספתי בתמיהה: "קלמן, אבל מי מוכר מים?! ראית פעם מישהו מוכר מים?!", אומר לי מר קלמן: "לא יודע... זה חדש עכשיו... ומאז - כולם קונים מים..."

אף אחד לא יכול להגיד שהמים שבברז הם יותר או פחות טובים מהמים הנמכרים, התרגלנו ונהיינו מקובעים מחשבתית!

שאלה דומיננטית נוספת שהייתי רוצה לשאול אתכם ידידיי היקרים, "האם רוב העולם טועה?" האם ייתכן שכל כולו של העולם טועה?!!

הבה ונבדוק...

עד-1976, לפני כ-41 שנה, כיצד ריפאו אנשים ממחלת האסטמה??  והתשובה היא - ע"י סיגריות!! כן כן, ידידיי היקרים, ראו איזה פלא...

ע"י סיגריות ממש!

אתם מגיעים לרופא מתנשפים ומשתעלים אם זו אסטמה רגילה תקבלו מלבורו-לייט, אם זו אסטמה רצינית!! הוא מקבל מלבורו-אדום! הרגו את הבן אדם במקום לרפאות, כל העולם טעה!

כל הפוליטיקאים שבעולם חשבו שאדולף היטלר היה בדיחה אף אחד לא ייחס לו שום משמעות. כשאנו מסתכלים אחורה על כל הטעויות של ההיסטוריה, אנו יכולים לראות שכל העולם, אבל בהחלט כל כולו של העולם טעה!

רופא הונגרי שרחץ את ידיו לפני העבודה, כדי להיטהר שלא יהיו בידיו חיידקים, פוטר מעבודתו! כי לדעתם היה מבזבז זמן! היגיינה היא בזבוז זמן, מה אתה מנקה את הידיים?? זה לא עובד ככה.

הייתכן שכל העולם הזה רק טועה וטועה?

צריכים להסתכל בעיניים ולהגיד ישר: מהי  האמת האמיתית? מהי באמת הדרך שאני הולך בה? היכן המקום? מהו הדבר הטוב ביותר בשבילי?? כדי שאני אוכל לפרוץ דרך? שאני אוכל לעשות את הדבר שאני חושב בלתי אפשרי - לאפשרי?!

אולי ייתכן מאד שהכותרת "לעשות את הדבר הבלתי אפשרי לאפשרי", זה דבר שמבחינתי נחשב לבלתי אפשרי?

אבל באמת, את התשובה עוד לא גיליתי, היסוד של ההרצאה הזו שבסופה אנו נדע בעצם מהי. כשיש לי בעיה בחיים ואני לא יודע איך לפתור אותה, מה שאני צריך להגיד זה כזה דבר: "יש בעיה.

אני לא מכיר את הפתרון, אך יש לזה פתרון! אל תגיד שאין לזה פתרון!"

הבה ניקח את אחד היסודות החזקים ביותר של ההרצאה. אני רוצה לשאול אתכם שאלה מאוד מעניינת נקשיב לה היטב, ונראה כיצד פותרים שאלה מעניינת שכזאת:

עומד אדם ומוכר כרטיסים להרצאה, ניגש אדם ונותן 110 שקלים למוכר הכרטיסים לא מדבר איתו  לא רושם לו פתק. כלום , נותן לו 100 שקלים. ומוכר הכרטיסים נותן לו 10 כרטיסים והאדם הולך, הם לא דיברו ביניהם מאום.

איך המוכר יודע שהוא רוצה 10 כרטיסים?! הקונה מגיע ונותן   100 שקל. מישהו אמר כאן שהוא רוצה 10 כרטיסים!? כיצד ידע בוודאות המוכר כי אדם זה רצה 10 כרטיסים?! שאלה מעניינת, איך הוא ידע?!

התשובה היא כזאת: כשאני אמרתי 100 שקל, הנכם סבורים שהיה מדובר בשטר או במטבעות??

התשובה היא, שהקונה מסר לו 10 מטבעות של 10 שקלים, כשהמוכר קיבל 10 מטבעות של 10 שקלים מיד הבין כי הכוונה היא ל 10 כרטיסים! הוא לא היה צריך להיות חכם גדול כדי להבין זאת...

הדבר הזה ניקרא "קיבעון מחשבתי!" מהו קיבעון מחשבתי??

קיבעון מחשבתי זה כאשר אדם חושב משהו  כשאמרתי 100 שקלים, כמה אופציות יש ל 100 שקל? למאה שקל יש למעלה ממיליון אופציות! אך כשאמרתי 100 שקל ישר קופץ שטר אחד לתודעה שלנו. וזהו הדבר הנקרא קיבעון מחשבתי!

מה שעלינו לעשות הוא להשתחרר מהקיבעון המחשבתי שיש לנו!

מה עושה בנאדם עם חור בצינור? זורק אותו או סותם אותו?? אולי חותך אותו? חברים יקרים, מה זו טפטפת לגינון?! טפטפת היא צינור עם חורים! חברה מאוד גדולה "רשמה פטנט", המצאה אדירה.  הם לקחו דבר שהוא מקולקל ועשו ממנו כלי מעולה להשקיה. מה זו טפטפת?? אם אני חושב בהיגיון... בסה"כ זה צינור מחורר, אך כאשר החשיבה קצת שונה מהרגיל, בני אדם יכולים לעשות את הבלתי אפשרי - אפשרי!

למדנו איך אפשר לשנות צורה, מים מינרלים, איך אני עושה שינוי של צורה, ראינו גם קיבעון מחשבתי מילדות, יש לנו איזה שהוא סוג מסוים של קיבעון איתו אנחנו הולכים והוא מלווה אותנו ממש כצל.
אם נתחיל מעט לשנות את הדפוסים האלה, נשנה במקצת את דפוסי החשיבה שלנו, 
בע"ה זה ישתלם!                                                              


זכייה בגורל או חכמת חיים ?

מעשה שהיה כך היה, בחלב שבסוריה הייתה גברת אחת, היא הייתה עיוורת, לא רואה, מימיה לא ראתה! ולגברת הזו היה בן אחד ויחיד.
הבן היה צדיק ובעלה היה עני מרוד. היו המון בעיות בהגיע הבן לפרקו, איך להשיג לו כלה? איך לחתן אותו? ללא אמצעים כלל. אך ב"ה זכו להכניסו לחופה. מאז עברו שנה שנתיים שלוש וארבע, ואין ילדים, מגיעים לחמש ושש שנים ולזוג עדיין אין ילדים.   דיכאון וגם עצבות מאוד גדולה, האם עיוורת, האבא עני מרוד אין כסף! וגם בן אחד ויחיד, ולו אין ילדים?? ולא יהיה המשך למשפחתנו!??

חלפו שנים נוספות כמעט תשע וחצי קרוב לעשר שנים, ואז חולם הבן חלום, ורואה מלאך, והמלאך אומר לו: "דע לך, עברת כל כך הרבה בחיים שלך, חייך מיוסרים, אבל לכל סבל יש סוף! בקש ממני מה שתירצה ותקבל"

"אבל מה אני אבקש?" הוא שואל בקול. חוזר המלאך על דבריו: "מה שתרצה, תקבל"!! אומר הבן: "תן לי לחשוב יום אחד, להתייעץ". אומר המלאך: "אין בעיה מחר אני בא אליך, בלילה תהיה מוכן"!

הבן הלך לאימו : "אימא, אימא יקרה שלי, בלילה הגיע אלי מלאך מהשמיים, ואמר לי תבקש מה שתרצה, תקבל! מה כדאי לי לבקש" עונה לו האם: "בן שלי, חיים שלי, מעולם לא זכיתי לראות אותך, בקש מהמלאך שלפני שאני אפטר מן העולם הזה, לפני שאמות, שייתן לי עיניים לראות אותך".

בא לאבא ואמר לו: "אבא, בא אלי מלאך בלילה, מה אני אבקש ממנו, אבא"? ענה לו האבא: "בן שלי, חיים שלי, אני עני מרוד מעולם לא היה לי כסף,  שיהיה לי כסף לחיות כמו בנאדם".
סח הבן בינו לבין עצמו "מה אעשה?! מה אבקש מהמלאך, כסף לאבא? או עיניים לאימא"? מבולבל ומוטרד ניגש לאשתו, ושואל לעצתה, "אמרי לי אשתי, מה אבקש מהמלאך? האם כסף לאבא או עיניים לאימא"? עונה לו אשתו: "חיים שלי, אני רוצה ילד"! לא ידע הבן מה לעשות, הלך לרב ושטח בפניו את כל הסיפור.

אומר לו הרב: "תקשיב, הסיפור מאוד עצוב, ואני לא יודע מה להחליט, אבל יש לי פתרון!  אתה תשב כל הלילה ותלמד "!
פוסק לו הרב, עונה לו הבן: "אבל כבוד הרב, קשה לי לשבת ללמוד כמו פעם נהיה לי כבר קשה בראש"!
אבל, הרב פסק, ולא מתווכחים! "אתה תלמד כל הלילה, ואת תקראי כל הלילה תהילים, ומהשמיים יתנו לכם פתרון"!

החלה האישה לבכות, בעלה רואה אותה, החל בוכה אף הוא. הרב ראה את שניהם בוכים, ולא התאפק ופרץ בבכי נורא, בכה גם הוא!!

מגיע הלילה, והבן יושב ולומד וכנגדו האישה קוראת תהילים כל הלילה תהילים.

האישה קוראת וקוראת, עד שהיא נרדמת... ובעלה, גם נרדם. והנה מגיע אותו מלאך משמיים, ורוצה לשמוע את המשאלה, וראו איזו החלטה קשה היא לבן... אומר הבן למלאך: "תקשיב טוב טוב, אני מאוד מבקש ממך, אומר למלאך  שתיתן לאימא שלי עיניים שתוכל לראות את הנכד שלה בעגלה של זהב! איי יאייי יאייי אייייי, תן לאימא שלי שתוכל לראות את הנכד שלה בעגלה של זהב"!! בבקשה אחת הוא ביקש את הכול!!

ידידיי היקרים, גם כשיתכן שיש לנו צרות משלנו, אנו צריכים לזכור דבר אחד! כל דבר בעולם זו תקופה! יש תקופות קשות... והן נגמרות בסוף!! הן לא נשארות כל הזמן!

דבר נוסף: אין מעצור לקב"ה מלהושיע אותנו ברב או במעט. כל אחד שיש לו צרה פרטית ואישית, איך אפשר לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי?? יש לעולם הזה בורא! והבורא הזה יודע לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי! נישא עיניים לשמיים, ונאמר לו "תן לי כוח".
איך אפשר למכור קרח לאסקימוסי? אתן לכם כמה דוגמאות קטנות. ארטיק קרח אפשר למכור לו? מה דעתכם על קרח עם אומגה 3? אולי קרח אוורירי? אולי קרח בצבעים? אולי קרח בטעמים? אולי בלוק קרח גדול של איטונג לאיגלו המיוחד לאסקימוסים?

אם יש לך 8 שעות לגדוע עץ תשקיע 6 שעות בלהשחיז את הסכין!!

ואז בשעתיים בלבד אתה מוריד את כל היער,

 אם אדם משקיע בעצמו, טוב טוב, הוא הופך לדבר מדהים... אבל - ממש ממש מדהים!!  

לזכור וליישם.

בכל סיטואציה שאתה נמצא, יש בך את הכוח לשאוב דבר טוב.

האדם שונה מהבהמה בעיקר בגלל כח הבחירה שבו . כח הבחירה פירושו שיש בך את היכולת והפוטנציאל להפוך כל דבר לטוב.

שאל את עצמך

  1. מבין כל הדברים שחשבת שהם לא אפשרים אלו התגלו  כאפשריים בחייך ? 
  2. אלו רעיונות כדאי לך לנסות בפועל ?
  3. איזה מחשבות אם הייתה מוציא  היית  הופך ליותר יצרתי ?
  4. איזה קבעון מחשבי כדאי לך לשחרר ?

קח שני דברים בחייך שנראים לך סותרים זה את זה ונסה לשלב ?